IOT در گلخانه های هوشمند

کاربرد نرم افزار ها در کشاورزی هوشمند

کاربرد نرم افزار ها در کشاورزی هوشمند (قسمت اول)

IOT ظرفیت این را دارد که به دنیایی که ما در آن زندگی میکنیم شکل جدیدی دهد.

صنایع پیشرفته وسایل نقلیه شبکه شده و شهر های هوشمند تر همگی از اجزای معادله های IOT هستند. اگر چه اضافه کردن تکنولوژی هایی مثل IOT به صنعت کشاورزی می تواند پیچیدگی زیادی ایجاد کند.

جمعیت جهانی در حال رسیدن به عدد ۹/۶ میلیارد نفر در سال ۲۰۵۰ است. بنابراین برای تهیه غذا و تغذیه ی این جمعیت زیاد صنعت کشاورزی باید IOT را بپذیریم. در مواجهه با چالش هایی از قبیل شرایط آب و هوایی شدید و افزایش تغییرات آب و هوایی و محیط زیست به نتایج کشاورزی با شیوه های متمرکز که به منظور تقاضای غذای بیشتری که باید تهیه شوند ضربه می زنند.

 

IOT در کشاورزی هوشمند

 

کشاورزی هوشمند بر پایه ی تکنولوژی های IOT کشاورزان را قادر می سازد که هدررفت محصولات را کاهش دهند و دامنه ی کارایی کودهای مورد استفاده را افزایش دهند.

خب کشاورزی هوشمند چیست؟

کشاورزی هوشمند یک سرمایه گذاری فشرده و تکنولوزی پیشرفته برای کشت غذا به صورت پاک و پایدار برای مقادیر زیاد می باشد.

 در این زمینه نرم افزار های کاربردی مثل ICT (تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات) در کشاورزی کاربرد دارند.

در کشاورزی هوشمند بر پایه ی IOT از یک سیسنم به منظور نظارت بر زمین کشاورزی با کمک سنسور ها (نور رطوبت هوا دما رطوبت خاک و غیره) و خود کار کردن سیستم آبیاری استفاده می شود. کشاورزان می توانند بر شرایط زمین کشاورزی از هر جایی نطارت کنند. کشاورزی هوشمند بر پایه ی IOT در مقایسه با رویکرد متداول (کشاورزی غیر هوشمند و سنتی) بسیار موثر تر می باشد.

 

IOT در گلخانه های هوشمند

نرم افزار های IOT محور در کشاورزی هوشمند فقط برای اهدافی مرسوم و کشاورزی در ابعاد بالا طراحی نشده اند بلکه همچنین می تواند اهرمی جدید برای افزایش تولید محصولات دیگر یا روند رایج در کشاورزی مثل کشاورزی اورگانیک کشاورزی بومی فرهنگی ارقام خاص با کیفیت بالا و غیره و گسترش کشاورزی بسیار پاک باشند.

از نظر مسائل زیست محیطی کشاورزی هوشمند بر پایه ی IOT می تواند فواید زیادی شامل آبیاری کارآمد یا بهینه سازی موارد مصرفی و یا درمان های گیاهان داشته باشد.

 

“کاربرد نرم افزار ها در کشاورزی هوشمند (قسمت اول)”

ترجمه: محمدامین پوروحید

 

منابع: www.iotforall.com by guest writer writen by Savaram Ravidra content contributor at Mindmajix.com   

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *