تجهیزات کشاورزی هوشمند

تجهیزات هوشمند کشاورزی چه ابزار هایی هستند؟

تجهیزات هوشمند کشاورزی چه ابزار هایی هستند؟

در حال حاضر جمعیت کره ی زمین به بیش از ۷ میلیارد رسیده است و روز به روز در حال افزایش است. پیش بینی سازمان ملل نشان می دهد که تا سال ۲۰۵۰ این عدد به ۷/۹ میلیارد هم خواهد رسید.صنعت کشاورزی باید در تولیدات پیشرفت کند و تجهیزات هوشمند کشاورزی میتواند به سریعتر شدن این روند کمک کند.

طبیعتا این جمعیت انبود چالش های فراوانی را به خود به همراه می آورد که یکی از مهم ترین آنها تهیه مواد غذایی است.

اگرچه تهیه مواد غذایی برای این جمعیت انبوه کار آسانی نیست. اما با همکاری مهندسان و کشاورزان و پیدا کردن راه حل های اصولی و فنی توسط آنها، امید های بسیاری برای آینده ی کشاورزی به وجود آمده است.

این روش های اصولی و فنی همگی بر مبنای هوشمند سازی کشاورزی و کشاورزی با دقت بالا استوار شده است.

همان طور که می دانیم کشاورزی قدیمی ترین صنعت انسان هاست اما نباید گمان کنیم که با تکنولوژی غریبه است.

انقلاب صنعتی قرن های ۱۹ و ۲۰ ابزارهای دستی و ابزارهای وابسته به حیوانات را با موتور های بنزینی و کود های شیمیایی جابجا کرده است.

هم اکنون ما نیز به لطف تجهیزات هوشمند سازی در آستانه یه تغییر اساسی صنعت کشاورزی هستیم.

 

تجهیزات کشاورزی هوشمند

 

معرفی تجهیزات مورد نیاز برای کشاورزی هوشمند

برای هوشمند کردن مزرعه یا گلخانه تجهیزاتی مورد نیاز است که بتواند آبرسانی، کوددهی و حفظ رطوبت و دمای محیط را به طور کامل کنترل کند که عبارتند از:

پمپ آبرسانی
مخزن آب
مخزن کود
پمپ تزریق کود
شیر برقی

و برای هوشمند کردن این تجهیزات هوشمند کشاورزی از لوازم زیر استفاده می شود:

ماژول های ورودی خروجی چند منظوره اویو که قابلیت کنترل تمامی تجهیزات هوشمند از قبیل پمپ ها و مخازن را دارد.
ماژول دما و رطوبت 

اسمارت هاب هوشمند اویو که برای پروژه های بزرگ استفاده می شود

در صورتی که پروژه کوچک باشد و اینترنت هم در آن محیط باشد می توانند به پنل ابری و یا کلود متصل شوند و هزینه اسمارت هاب پرداخت نکنند.
آبیاری و کود دهی هوشمند

آبیاری و کود دهی هوشمند یک متد جدید برای آبیاری و کود دهی گیاهان است که به کشاورزان و صاحبان گلخانه این امکان را می دهد تا از میزان آبیاری و زمان آبیاری و کود دهی محصولات خود به خوبی آگاه شوند.

از آنجایی که سیستم اویو این امکان را به کشاورزان و صاحبان گلخانه می دهد که برای هر گیاهی سناریوی مربوط به همان گیاه را پیاده کند، دیگر نگران تنوع گیاهان و تنوع شرایط نگهداری آنان نخواهیم بود.
کنترل رطوبت هوشمند
کنترل رطوبت محیط

ماژول کنترل رطوبت می تواند میزان رطوبت محیط گلخانه یا مزرعه را بسنجد و در صورت کم بودن رطوبت مورد نیاز، به مه پاش های گلخانه فرمان رطوبت سازی صادر کند.

سنسور رطوبت سنج خاک هم در فواصل تعیین شده کار گذاشته می شود و در صورت کم بودن رطوبت خاک به پمپ های آبرسانی فرمان آبیاری می دهد.

 

 

تجهیزات کشاورزی هوشمند

کنترل دما

ماژول های کنترل دما نیز همانند ماژول های کنترل رطوبت، دمای گلخانه یا مزرعه را می سنجند و در صورت زیاد بودن دما به فن های داخل گلخانه فرمان روشن شدن را می دهند. هنگام سرما نیز سیستم های گرمایشی را فعال می کنند.

کلیه ماژول ها برای هر نوع سناریو قابلیت تغییرات را دارند و به هر صورتی که کشاورز نیاز داشته باشد قابل تنظیم هستند و این امر باعث می شود کشاورز برای انتخاب گیاهان جهت پرورش نگران نگهداری آنها نباشد و دست کاملا باز هر نوع گیاهی را که بخواهد در شرایط بسیار ایده آل پروش دهد.

 

تجهیزات کشاورزی هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *