تعاریف کشاورزی هوشمند

تعاریف کشاورزی هوشمند

با مرور فناوری‌های موجود و کمک‌کننده به بخش کشاورزی باید گفت که در واقع صنعت کشاورزی در آینده کاملاً متصل خواهد بود: ماهواره‌ها و حسگرهایی که در زمین کار گذاشته شده‌اند، اطلاعات مرتبط با وضعیت محصولات را فراهم می‌کنند.

 

 

تعاریف کشاورزی هوشمند
تعاریف کشاورزی هوشمند

 

این اطلاعات به همراه سوابق و پیش‌بینی‌های وضعیت آب‌و‌هوا، پایگاه داده‌های مربوط به کشت محصول و تنوع محصولات و حتی اطلاعات مربوط به برنامه کاری، به کشاورز در تصمیمات روزانه‌اش کمک خواهند کرد. همچنین کشاورز در این سیستم هوشمند، هشدارهای لحظه‌ای درباره صنعت، تجارت، وضعیت سیلو و … دریافت می‌کند. در ‏شکل زیر نمایی کلی از آینده متصور در صنعت کشاورزی و نقش فناوری در هر یک از بخش‌های درگیر با آن را مشاهده می‌کنید.

البته باید توجه داشت که صنعت کشاورزی مسیری بسیار طولانی را تا رسیدن به این مرحله یعنی کشاورزی هوشمند طی کرده است. اگرچه هنوز کشاورزی به معنای واقعی و فراگیر، به شکل هوشمند در نیامده است اما با توجه به پیشرفت‌های فناوری، می‌توان پیش‌بینی کرد که در مدل هوشمند چه تغییراتی حاصل خواهد شد. اگر صنعت کشاورزی را از ابتدای پیدایش ماشین‌های بسیار ابتدایی که در برداشت محصول مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در نظر بگیریم می‌توانیم در پنج مرحله کلی، روند دیجیتالی‌سازی و هوشمند شدن این صنعت را نمایش دهیم.

 

تعاریف کشاورزی هوشمند
تعاریف کشاورزی هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *