داده های ماهواره ای و کشاورزی دقیق | افزایش سود و بازده کشاورزی

چگونه استفاده از داده های ماهواره ای نهایت سودمندی کشاورزی را تضمین می کنند؟

 

داده های ماهواره ای

 

آیا می دانید ۳۷% از سیاره ما صرفاً جهت کشاورزی استفاده می شود؟ بقا و پیشرفت کارآیی ما در کشاورزی یکی از مهمترین چالش هایی است که بشر در دهه های نه چندان دور با آن روبرو خواهد شد. چرا؟

از آنجا که جهان به رشد خود ادامه می دهد؛ اغلب مردم دنیا بیشتر و بیشتر به کشاورزی موثر جهت تولید منابع بیشتری که جهان به آن تکیه دارد، وابسته خواهند شد.

هدف این است که کشاورزی تا حد امکان پایدار و قابل توسعه باشد بنابراین؛ ما میتوانیم ورودی ها را به حداقل برسانیم در حالی که خروجی ها را به حداکثر برسانیم و تا حد ممکن ضایعات تولیدات را از بین ببریم. یکی از راه های دستیابی به این هدف، استفاده از داده های ماهواره ای جهت به حداکثر رساندن بهره وری در مزارع است. ما می دانیم شما به چه فکر می کنید!

 “چگونه ماهواره ها جهت بهبود آینده کشاورزی قادر به انجام همه امور می باشند؟” جواب های زیادی برای سوال شما داریم!

از آنجا که زمین های تحت کشت در نهایت مزارع محصولات زراعی هستند که مساحت آنها به طول هکتارها می رسد، این امر برای کشاورزان چالش برانگیز است که بتوانند از سلامت کل مزارع خود مراقبت دقیقی داشته باشند.

برای کشاورزان میزان مصرف کود (شیمیایی یا حیوانی) می تواند به یک مشکل تبدیل شود چرا که؛ میزان مصرف کود برای هر محصول می تواند متفاوت باشد.  این یک مورد کاربردی است که ماهواره ها می توانند در این زمینه مفید باشند. ماهواره ها ایده کشاورزی دقیق را برای کشاورزان و مصرف کنندگان به طور یکسان باز کرده اند. بهتره یکم به عقب بریم تا به جواب سوال برسیم! کشاورزی دقیق چیست؟

 

کشاورزی دقیق چیست؟

کشاورزی دقیق روشی است که از یک حلقه واکنش، داده محور برای تعیین چگونگی بهینه سازی مزارع به بالاترین حد ممکن استفاده می کند. با مشاهده ، تجزیه و تحلیل و نتایج آزمایشات کوتاه مدت ، کشاورزان می توانند با استفاده از روش های کشاورزی دقیق ، به حداکثر سود دهی مزارع خود برسند.

تقریباً هر جنبه ای از کشاورزی با ظهور کشاورزی دقیق بهینه می شود.

 برخی از مزایایی که کشاورزان هنگام تغییر الگوی کشاورزی خود به کشاورزی دقیق تجربه می کنند عبارت است از؛ افزایش مزیت اقتصادی مزرعه آنها ، کاهش ریسک محیطی مزرعه آنها و حصول اطمینان از اینکه محصولات زراعی آنها به میزان لازم و کافی کود دریافت می کنند. هرگونه منابع اضافی که در کشاورزی دقیق مورد استفاده قرار می گیرد ، یک منبع تلف شده است. این همه چیز در رابطه با کارایی کشاورزی دقیق می باشد.

 

ماهواره ها و پهپاد ها

 

کشاورزی دقیق

 

پرنده هدایت پذیر از راه دور یا پهپاد به عنوان پیشگامانه استفاده از کشاورزی دقیق به کار گرفته شده اند، اما طی چند سال اخیر، پهپاد های جای خود را به ماهواره ها داده اند. ماهواره ها وظیفه دارند بطور هفتگی تصاویری در مقیاس بزرگ از هر اینچ از مزرعه شما را تهیه کنند. این یک گزاره ارزشمند است که پهپاد ها نمی توانند آن را به طور دقیق پیاده سازی کنند و فقط ماهواره ها هستند که میتوانند لحظه به لحظه قوی تر شوند. با این حال؛ ماهواره ها دارای محدودیت هایی هستند مانند تفکیک مکانی پایین و محتوای اطلاعاتی داده ها با کیفیت پایین یا پوشش ابر که می تواند کیفیت تصاویر ماهواره ای را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.

جیوسی (Geosys)، پلانت لبز(Planet Labs)، استرو دیجیتال(Astro Digital) تعدادی از ارائه دهندگان ماهواره هستند که در تلاش هستند تا کشاورزان را تامین کنند.

 

مزایای استفاده از ماهواره ها جهت نظارت بر مزارع

 

داده های کشاورزی

 

تلاش های پیشاهنگی خود را جز اهداف قرار دهید

با استفاده از تصاویر هفتگی که هر هفته توسط یک ماهواره مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد، کشاورزان قادر به شناسایی مناطق دچار مشکل و بهینه سازی تلاش های پیشاهنگی در مسیر اهداف هستند. معروف ترین روش سنجش از دور برای شناسایی مناطق مشکل ساز NDVI نامیده می شود.

 NDVI یا شاخص نرمال شده تفاوت پوشش گیاهی به تشخیص بنیه گیاه یا در واقع به تشخیص ویژگی های سلامتی و قدرت یک گیاه کمک می کند.

 

بهینه سازی استفاده از نیتروژن بر اساس کاربرد نرخ  متغیر

چندین شرکت تصویربرداری ماهواره ای بر اساس ارزیابی زیست توده در طی چندین فصل محصول، نقشه هایی را برای بهینه سازی کاربرد نیتروژن تهیه می کنند. این نقشه های نسخه VRA را می توان برای افزایش بازده ورودی و بهره وری درست در دستگاه های کشاورزی بارگذاری کرد. با این حال؛ صحت و قابلیت اطمینان تشخیص نیتروژن در محصولات مختلف هنوز هم به دلیل پیچیدگی بیولوژیکی و زیست محیطی نیاز به تایید دارد.

 

بهینه سازی برنامه های آبیاری

محصولات زراعی برای شکوفایی به میزان مناسب به آب احتیاج دارند و هر چیز اضافی، یک پسماند بالقوه مضر برای محصولات زراعی است. با داشتن تصاویر ماهواره ای، مطمئن شوید که تمام محصولات زراعی شما میزان مناسبی آب را دریافت می کنند.

 

تعیین زمینه های عملکرد و شاخص ها

 کشاورزان قادرند با استفاده از تصاویر و داده های ماهواره ای و اطلاعات اضافی مانند آب و هوا ، بارندگی و غیره ، به طور هفتگی بر عملکرد مزارع نظارت کنند و همچنین به کشاورزان این امکان را می دهد تا مزارع کشاورزی خود را در مقیاس بزرگ مقایسه کنند، و مناطقی را که عملکرد آنها کمتر از حد متوسط است ، شناسایی کنند.

 

پیاده سازی آزمایش ها در مقیاس بزرگ

هدف هر کشاورز افزایش بازدهی محصولات خود در حین به حداقل رساندن موارد مصرفی می باشد. تا همین اواخر، اجرا و پیاده سازی آزمایشات انجام شده در مقیاس های آزمایشی و متوسط بود، اما الان به کمک ماهواره ها و پهپاد های کشاورزی می توان تصاویر فوق العاده ای در مقیاس بزرگتری در دسترس داشت.

 

آینده کشاورزی به چه سمت و سوی خواهد رفت؟

بسیاری فکر می کنند که کشاورزی به زودی به طور کامل اتوماسیون (اتوماتیک) خواهد شد، و به دلیل افزایش بازدهی محصولات، انسان به سود فوق العاده می رسد. اگرچه ماهواره ها نقش مهمی در آینده کشاورزی دقیق بازی می کنند، اما تنها ماهواره برای مدیریت و بازدهی بالا برای یک مزرعه کافی نیست.

پهپادها و تکنولوژی های دیگر به موازات ماهواره می توانند بهترین ها را برای مزارع رقم بزنند.

در سال های آتی، شاهد دوره ای خواهیم بود که با سطح بالایی از کیفیت و بازدهی محصولات از پس تقاضای جمعیت بر نخواهیم آمد در واقع تولیدات جوابگوی رشد جمعیت نخواهد بود.

 مگر که افراد زیادی بر روی این مسئله کار کنند؛ با ترکیبی از ماهواره ها ، پهپادها و هر فناوری دیگری که لازم است، تولید محصولات مزارع خود را تا جایی افزایش دهند که بتوانند تولید محصولات را حتی در قرن های آینده تضمین کنند.

 فقط زمان تعیین کنندست!

 

مقاله ی “داده های ماهواره ای و کشاورزی دقیق” ترجمه و ارائه از “مدرن فارم” وب سایت تخصصی کشاورزی هوشمند و مدرن

 

منبع:

How Satellites Are Making Agriculture More Efficient

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *