پهپاد های کشاورزی و افزایش تولید در مزرعه و مزیت‌های آن

پهپادهای کشاورزی و افزایش تولید در مزرعه ومزایای آن

پهپاد یک فناوری جدید با نوآوری فوق العاده است که همچنان آثار گسترده ای در جامعه امروز دارد و زندگی ما و نحوه انجام کارها را تغییر می دهد. پهپاد کشاورزی از جمله پهپاد هایی می باشد که مراحل مختلف کشاورزی را تسریع و بهبود داده است.

صنعت كشاورزی با استفاده از این ابزارهای پیشرفته برای تبدیل کشاورزی سنتی به كشاورزی مدرن ، فناوری پهپاد را با آغوش باز پذیرفته است.

 

پهپاد کشاورزی

پهپاد ها با فناوری پیشرفته به کشاورزان و کاربران پهپاد ها که آنها را کنترل می کنند ، اجازه می دهد تا در برخی از جنبه های فرآیند کشاورزی بهره وری را افزایش دهند. از نظارت بر محصول گرفته تا کاشت ، مدیریت دام ، سمپاشی محصول ، نقشه برداری از آبیاری و موارد دیگر.

در زیر ما به عمق بازار پهپاد های کشاورزی و کاربردهای فراوان آن ها ، همراه با نگاهی به آینده این صنعت مهیج و آنچه می توانید برای شروع به عنوان یک خلبان پهپاد کشاورزی انجام دهید.

درک بازار پهپادهای کشاورزی

پهپاد های کشاورزی برای دستیابی و بهبود آنچه که به عنوان کشاورزی دقیق شناخته می شود ، به کشاورزان کمک می کنند.

این رویکرد در مدیریت کشاورزی مبتنی بر مشاهده، اندازه‌گیری و اقدام بر اساس داده های محصول و دام در زمان واقعی است. این امر نیاز به حدس و گمان در كشاورزی مدرن را از بین می برد و در عوض این توانایی را به كشاورزان می دهد كه بازده خود را به حداكثر برسانند و سازمان های كارآمدتری را ضمن افزایش تولید محصول اداره کنند.

در سال های اخیر هزینه پهپادهای کشاورزی به سرعت کاهش یافته است ، که نه تنها منجر به انفجار موارد استفاده از پهپادها در کشاورزی شده بلکه آن را به یک سرمایه گذاری بدون شک برای کشاورزان مدرن تبدیل کرده است.

در حقیقت ، پیش بینی می شود که بازار پهپادهای کشاورزی طی سالهای آینده بیش از ۳۸ درصد رشد خواهد کرد.  با افزایش سطح جمعیت و تغییر الگوهای آب و هوا ، نیاز به کشاورزی کارآمد بسیار اهمیت پیدا می کند.

موارد استفادۀ پهپادهای کشاورزی

از پهپاد های کشاورزی استفاده های متعددی می شود ، از جمله:

۱- کشف زمین و محصولات زراعی
۲- بررسی علفهای هرز و گیاهان خالص
۳- نظارت بر سلامت کلی محصولات زراعی
۴- مدیریت دام و نظارت بر مسائل بهداشتی
و بسیاری موارد دیگر.

تعریف کلی پهپادها

هواپیماهایی بدون سرنشین مجهز به فناوری هایی مانند سیستم های پیشرانه، دوربین های مادون قرمز، سیستم GPS و ناوبری، کنترل کننده های قابل برنامه ریزی و برنامه ریزی پرواز خودکار هستند. بعلاوه، با استفاده از نرم افزارهای پردازش داده های سفارشی، هر گونه اطلاعات جمع آوری شده می تواند فوراً در جهت تصمیم گیری های مدیریت بهتر استفاده شود.

پهپاد ها و کشاورزی بهبودهنده و یاری‌رسان به مراحل عملیات کشت به کشاورزان

پهپاد ها نحوه تغییر کشاورزی را تعیین می کنند.

با اجرای فناوری پهپاد ، مزارع و مشاغل کشاورزی می توانند بازده محصول را بهبود بخشند ، در وقت خود صرفه جویی کرده و تصمیماتی در مورد مدیریت زمین را اتخاذ می کنند که موفقیت دراز مدت را بهبود می بخشد.

امروزه کشاورز عوامل پیچیده مختلفی دارد که بر موفقیت مزارع آنها تأثیر می گذارد. از دسترسی به آب گرفته تا تغییر آب و هوا ، باد ، کیفیت خاک ، وجود علفهای هرز و حشرات ، فصول رشد متغیر و موارد دیگر.

در نتیجه ، کشاورزان برای کمک به رفع این مشکلات به فناوری پهپاد سطح بالایی روی آورده و راه حل های سریع و کارآمد ارائه می دهند.

پهپادهای كشاورزی به كشاورزان این امکان را می دهند كه به داده های زیادی كه می توانند از آنها استفاده كنند برای تصمیم گیریهای مدیریت بهتر ، بهبود بازده محصول و افزایش سودآوری كلی ، به تعداد زیادی داده دسترسی پیدا كنند.

از هواپیماهای بدون سرنشین می توان برای جمع آوری داده های مربوط به عملکرد محصول ، سلامت دام ، کیفیت خاک ، اندازه گیری مواد مغذی ، نتایج آب و هوا و بارندگی و موارد دیگر استفاده کرد. این داده ها سپس می توانند برای تهیه نقشه دقیق تر از هرگونه مسائل موجود و همچنین ایجاد راه حل های مبتنی بر داده های بسیار معتبر مورد استفاده قرار گیرند.

صنعت كشاورزی غافل از پذیرش تغییر روندهای فن آوری برای ساده تر شدن تجارت نیست.  استفاده از پهپاد ها در کشاورزی موج تکنولوژیکی بعدی است که به مشاغل کشاورزی کمک می کند تا خواسته های در حال تغییر و رو به رشد آینده را برآورده کنند.

همچنین قابلیت مدیریت آن به صورت هوشمند نیز وجود دارد.

نحوه استفاده از پهپادهای كشاورزی: ۶ روش نوآورانه

پهپاد های کشاورزی

فناوری پهپاد می تواند به انجام کارهای وقت گیر و دشوار کمک کند، همه در حالی که باعث کاهش هزینه های تمام شده می شود.

با پیشرفت صنعت و معرفی فناوری جدید ، می توانید انتظار داشته باشید که  استفاده از صنعت در حال رشد پهپادها در بخش کشاورزی همچنان تکامل یابد.

در حال حاضر شش مورد استفاده متداول از پهپادهای كشاورزی وجود دارد كه در زیر آنها را بررسی می كنیم:

۱- تجزیه و تحلیل خاک و مزرعه:

در آغاز، میانه و انتهای چرخه زراعی می توان از پهپاد های کشاورزی برای دستیابی به داده های مفید پیرامون کیفیت خاک موجود استفاده کرد . با به دست آوردن نقشه های سه بعدی از خاک موجود ، می توانید ببینید که آیا در مورد کیفیت خاک ، مدیریت مواد مغذی یا مناطق مرده خاک مشکلی وجود دارد یا خیر.

این اطلاعات می تواند به کشاورزان در تعیین مؤثرترین الگوهای کاشت ، مدیریت محصولات زراعی ، خاک و… کمک کند. نظارت مداوم می تواند به استفاده بهینه از منابع آب کمک کند و به طور موثرتری سطح مواد مغذی گیاهان را مدیریت کند.

۲-کاشت بذر

کاشت با استفاده از پهپاد های کشاورزی یک فناوری نسبتاً جدید است و کاربرد چندانی ندارد ، اما برخی از شرکتها در حال آزمایش کاشت هواپیماهای بدون سرنشین هستند . در اصل ، تولید کنندگان در حال آزمایش سیستم های سفارشی هستند که توانایی شلیک غلاف بذر به خاک آماده شده را دارند.

شركت‌هاي راه اندازي پهپاد براي كمك به طيف گسترده اي از مسائل زيست شناسي و كشاورزي نقشي بي نظير در توسعه تكنولوژي هاي پهپاد داشته اند . به عنوان مثال، شرکت “DroneSeed” با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین قادر به تحویل بیش از ۵۷ پوند بار در قالب دانه های درخت ، علف کش ها، کود و آب در هر هواپیما در هر پرواز برای کمک به پروژه های جنگل سازی و مجدد استفاده می شوند.

این فناوری به حداقل رساندن نیاز به کاشت در زمین کمک می کند، که می تواند کار پرهزینه، وقت گیر و سخت باشد.

همین فناوری پهپادی را می توان در طیف گسترده ای از انواع مزرعه تطبیق داد و از آن استفاده کرد و باعث کاهش زمان کاشت کلی و هزینه های کار در سراسر تخته شد.

۳-سپری گندم و اسپری نقطه ای

به منظور حفظ بازده بالا ، محصولات زراعی به کود و پاشش مداوم نیاز دارند. به طور سنتی این کار به صورت دستی، با وسایل نقلیه یا حتی از طریق هواپیما انجام می شد. این روش ها نه تنها ناکارآمد و سنگین هستند بلکه می توانند بسیار پرهزینه نیز باشند.

با تأیید FAA ، هواپیماهای بدون سرنشین می توانند به مخازن بزرگی مجهز شوند که می توانند با کود ، علف کش یا سموم دفع آفات پر شوند. استفاده از پهپادها برای سمپاشی محصول بسیار ایمن‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

هواپیماهای بدون سرنشین حتی می توانند کاملاً خودمختار و برنامه ریزی شوند تا در برنامه ها و مسیرهای خاص اجرا شوند.به عنوان مثال ، اگر در بخش خاصی از محصولات زراعی شکاف قارچی وجود داشته باشد ، می توان از پهپاد ها برای تشخیص مسئله استفاده کرد.

با سرعتی که پهپاد ها قادر به کار هستند، می توانید قبل از تبدیل شدن به یک موضوع گسترده در کل مزرعه ، مشکلات بالقوه محصولات زراعی را تشخیص داده و درمان کنید.

در گذشته محلول پاشی محصولات کشاورزی بسیار دشوار بود. به طوری که اگر با علفهای هرز در خصوص یک محصول خاص مشکلی داشتید ، باید کل سطح زمین محلول پاشی می شد.

این باعث ایجاد اتلاف وقت و هدر رفت منابع بسیار زیادی می شود،  زیرا شخص مجبور است کل زمین های کشاورزی را محلول پاشی یا سم پاشی کند، به علاوه هزینه های کل سموم دفع آفات و هزینه های زیست محیطی مرتبط با آن به دلیل استفاده از مواد شیمیایی وجود دارد.

با پاشش نقطه ای که توسط هواپیماهای بدون سرنشین امکان پذیر است ، همین کار را می توان در زمان کمتری ، با کمترین منابع پولی و کاهش هزینه های زیست محیطی انجام داد.

۴-نقشه برداری و سنجش محصول

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از فناوری پهپاد، سهولت و اثربخشی نظارت بر محصولات زراعی و مساحت زمین زراعی است.

در گذشته، از تصاویر ماهواره ای یا هواپیما برای دریافت منظره وسیعی از مزرعه استفاده می شد، ضمن اینکه به یافتن مکان های احتمالی برای رسیدگی کمک می کرد. با این حال، این تصاویر نه تنها گران بودند و هزینۀ بالایی داشتند، بلکه فاقد دقت و صحت نسبت به تصاویر پهپاد ها بودند. امروزه شما می‌توانید نه تنها فیلم های بلادرنگ بلکه انیمیشن مبتنی بر زمان را بدست آورید که می تواند پیشرفت محصول را در زمان واقعی به شما نشان دهد.

با استفاده از سنسورهای مادون قرمز  (NIR) پهپاد ها می توانید سلامت گیاهان را بر اساس میزان جذب نور تعیین کنید و بدین ترتیب پهپاد ها دیدی کلی از سلامت مزرعه هوشمند به شما ارائه می دهند.

مجموعۀ ما اخیراً با یک خلبان پهپاد مصاحبه کرد که از NIR برای کمک به صاحبان تاکستان برای تعیین سلامت انگورهای خود استفاده می کند.

با استفاده از پهپاد های کشاورزی می توانید اطلاعاتی از قبیل موارد زیر را جمع آوری کنید:

۱- سلامت کلی محصولات زراعی و گیاهی
۲- توزیع زمین بر اساس نوع محصول
۳- چرخه عمر فعلی محصول
۴- نقشه های GPS دقیق از منطقه زراعی فعلی

برای خدمات پهپادها و همینطور مشاوره و آموزش با مجموعۀ ما تماس بگیرید.

نتیجه نهایی ساده است، پهپاد های کشاورزی می توانند در به حداکثر رساندن استفاده از زمین و منابع بسیار موثر باشند و به کشاورزان کمک می کنند تا مکان‌های کاشت محصول را بهتر تعیین کنند.

۵- نظارت و مدیریت آبیاری

آبیاری اگر به‌طور اصولی انجام نشود می‌تواند به یک پدیدۀ مشکل ساز تبدیل شود. در آبیاری هکتار ها و هکتار ها زمین، مشکلات و چالش‌هایی پیش می‌آید.

پهپاد های کشاورزی مجهز به دوربین های حرارتی می توانند به مواردی که در مورد آبیاری یا مناطقی که رطوبت خیلی کم یا بیش از حد دارند، توجه کنند. با استفاده از این اطلاعات، می توان محصولات زراعی را برای به حداکثر رساندن میزان زه‌کشی، چسبندگی به روان‌آب زمین طبیعی و جلوگیری از جمع شدن آب که باعث آسیب رساندن به محصولات حساس می شود، بهتر نمود.

مسائل مربوط به آب و آبیاری نه تنها پرهزینه است بلکه می تواند بازده محصول را نیز خراب کند. با بررسی هواپیماهای بدون سرنشین، این مسائل را می توان قبل از اینکه مشکل ساز شود، کشف کرد.

۶-نظارت بر دام در زمان به صورت آنلاین

برخی از پهپاد ها مجهز به دوربین های تصویربرداری حرارتی هستند که یک خلبان واحد را قادر به مدیریت و نظارت بر دام می کند. این امر به کشاورزان این امکان را می دهد تا دام ها را با نرخ بسیار بیشتر و با صرف زمان و سرمایه‌گذاری کمتری پیگیری کنند.

اپراتور پهپاد می تواند به سرعت گلۀ دام را بررسی کند تا ببیند دام‌های زخمی یا مفقود شده ای وجود دارد یا خیر، و همچنین دام هایی را که زایمان می کنند ببیند.

از پهپاد ها استفاده می شود تا همیشه شرایط را زیر نظر داشته باشند، این کار بدون پهپاد ها پرهزینه و زمان بر است. بعلاوه، تصویربرداری حرارتی به دور نگه داشتن هر گونه شکارچیان دام کمک خواهد کرد که می تواند یک مزیت بزرگ برای برخی از صاحبان مزرعه باشد.

شروع شغل خود به عنوان یک خلبان پهپاد کشاورزی

آغاز کار با پهپادها موجب به حداکثر رساندن بازده، به حداقل رساندن هزینه‌ها و مزارع در آینده می‌شود.

به راحتی قابل درک است که چرا اینقدر هیجان پیرامون پهپاد های کشاورزی وجود دارد.  مزارع و مشاغل کشاورزی که به استقبال پهپاد های کشاورزی می روند، به سرعت به خدمات اپراتور های پهپاد ها نیاز پیدا می کنند.

در نتیجه ، خلبانان پهپاد کشاورزی به یک سرمایه اصلی برای این شرکت ها تبدیل می شوند.

به نظر می رسد حرفه ای هیجان انگیز و آینده نگر باشد که در آن حضور داشته باشید.

زمینه کار پهپادهای کشاورزی هنوز در مراحل ابتدایی است. اما، بزرگترین عامل محدود کننده در رشد این زمینه عدم وجود خلبانان آموزش دیده است.

خوشبختانه، اگر این مطلب را می‌خوانید، از یک خلبان پهپاد معتبر یک کلیک فاصله دارید. با آموزش صحیح و تخصصی و اشتیاق به این رشته می‌توانید به تحول در نحوه انجام کار کشاورزی کمک کرده و جایگاه خود را در یک صنعت پرسود و سودآور حفظ کنید.

به عنوان یک خلبان پهپاد، شما در خط مقدم گرفتن اطلاعات داده های مزرعه هوشمند، دام و زمین قرار خواهید گرفت و به سرعت این امر را به تکنیک‌های عملی برای بهبود تولید مزرعه هوشمند تبدیل می‌کنید.

برای تهیۀ پهپادها و آموزش درست با مجموعۀ مدرن‌فارم تماس بگیرید.

روش‌هایی که موفقیت شمارا در استفاده از پهپادها تضمین می‌کند

پس از تأیید، چندین روش برای موفقیت پهپادهای کشاورزی وجود دارد از جمله:

۱- عملیاتی که بر اساس مشاوره انجام می شود و ارزیابی زمین را ارائه می دهد و نقشه های بهبود مزرعه مبتنی بر عمل بر اساس تصویربرداری حرارتی و پیشرفته.

۲- ایجاد سیستم های پهپاد خودکار برای مزارع موجود برای رسیدگی به کاشت ، سم پاشی و مدیریت منظم محصولات زراعی.

۳- کار قرارداد برای نظارت منظم محصول ، سمپاشی و تجزیه و تحلیل دقیق برای کمک به حداکثر عملکرد محصولات در مزرعه.

۴- اشتغال در مزرعه هوشمند برای اپراتورهای بزرگ کشاورزی که به یک خلبان پهپاد اختصاصی کشاورزی نیاز دارند.

۵- ایجاد نقشه های دقیق برای چمنزارها و سایر امکانات مدیریت زمین در فضای باز.

۶- انجام مطالعات عمیق در مورد بقای گیاهان و گیاهان و زنده ماندن در شرایط آب و هوایی مختلف.

 

انتظار می‌رود که آینده کار پهپادها، انواع قراردادهای پهپادها و مشاغل بدون سرنشین و فرصت‌های شغلی همچنان که با اتخاذ جریان اصلی بیشتر می‌شوند، رشد کنند.

بنابراین ، آیندۀ فناوری پهپاد کشاورزی چیست؟

در حال حاضر، می‌توانید طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مختلف هواپیماهای بدون سرنشین که در حال حاضر وجود دارند را ببینید.

مانند اکثر زمینه هایی که مربوط به فناوری است، می‌توانید انتظار داشته باشید که این زمینه با سرعت نسبتاً سریع تکامل یابد.

آینده این صنعت در دست کشاورزان و اپراتورهای پهپادی است که آنها به کار می برند.

این که آیا ما به ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین خودمختار، ناوگان ترکیبی هوایی و زمینی جمع آوری داده‌های زمینی یا خلبانان شخصی کاملاً آموزش دیده توجه خواهیم کرد، آینده کار برای پهپادهای کشاورزی روشن است.

به عنوان رهنمودهای ایمنی ، بهترین روشهای پهپاد ، سیاست‌های بیمه و فن آوری دوربین و سنسورهای بدون سرنشین همچنان در حال تکامل هستند ، بنابراین برنامه های کاربردی در کشاورزی نیز پهپاد می شوند.

اگر این نوع کار برای شما جذاب است ، پس بیشتر بدانید که چگونه می توانید مهارت های خلبانی پهپاد کشاورزی خود را بهبود ببخشید و امروز در یک مسیر شغلی جدید و هیجان انگیز شروع کنید.

ترجمه و ارائه اختصاصی وب سایت مدرن فارم  modernfarm.ir

 منبع:

https://uavcoach.com/agricultural-drones

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *