پهپاد کشاورزی

چرا از پهپاد های کشاورزی استفاده کنیم؟ مزایا ، افزایش درآمد و فرصت ها

ورود پهپاد های کشاورزی به عرصه ی کشاورزی امروزی

اگرچه هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) در ابتدا برای مقاصد نظامی ساخته شده بودند ، اما اکنون در تعدادی از صنایع به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اینکه بازار پهپادهای کشاورزی به ۱٫۳ میلیارد دلار رسیده است، کشاورزی از نظر پذیرش پهپادها دومین صنعت بزرگ پس از صنعت ساخت و ساز است.

آینده پهپاد ها در کشاورزی بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد: تا سال ۲۰۲۶ ، تحلیلگران ادعا می کنند ، بازار پهپاد های کشاورزی به ۶،۵۲ میلیارد دلار برسد و با رشد ۳۱ ، ۴ درصدی.  با توجه به کاهش هزینه های هواپیماهای بدون سرنشین و با افزایش سطح کارایی نرم افزارهای بدون سرنشین در کشاورزی.، تقاضا برای پهپاد کشاورزی به رشد خود ادامه می دهد.

 

در این مقاله به بررسی مزایای اصلی استفاده از پهپاد ها در کشاورزی و همچنین موارد دیدنی و جذاب در موارد استفاده خواهیم پرداخت. برای یادگیری بیشتر بخوانید!

 

چرا از پهپاد های کشاورزی استفاده می کنیم؟

خب ، پهپاد ها چه کاری می توانند برای کشاورزی انجام دهند؟ پاسخ به این سؤال این است که استفاده از پهپاد کشاورزی به افزایش راندمان کلی منجر می شود، اما هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر از این هستند.  از آنجا که هواپیماهای بدون سرنشین به بخشی جدایی ناپذیر از کشاورزی هوشمند (یا “دقیق”) تبدیل می شوند ، آنها به کشاورزان کمک می کنند تا با طیف گسترده ای از چالش ها مقابله کنند و از مزایای زیادی بهره مند شوند.

بسیاری از این مزایا با از بین بردن هرگونه حدس و گمان و کاهش عدم اطمینان در کشاورزی به وجود می آیند. موفقیت در کشاورزی به صورت کلی بستگی به تعداد زیادی از عواملی دارد که کشاورزان بر آنها کنترل و تسلط چندانی ندارند از جمله: شرایط آب و هوایی و خاک ، دما ، بارش و غیره . کلید کارآیی در کشاورزی در توانایی تنظیم این شرایط است که تا حد زیادی به دسترسی به اطلاعات دقیق در زمان واقعی (بر خط) بستگی دارد.

امروزه استفاده از فناوری پهپاد واقعاً می تواند بازی را عوض کند!  با دستیابی به داده های گسترده، کشاورزان می توانند بازده محصول را افزایش دهند، در زمان صرفه جویی کنند، هزینه ها را کاهش دهند و با دقت و صحت بسیار بالایی عمل کنند.

دنیایی که امروزه آن را می شناسیم به سرعت پیش می رود: تغییرات و تحولات تقریباً در یک چشم بر هم زدن رخ می دهد. سازگاری بسیار مهم است و با توجه به افزایش جمعیت و تغییر جهانی شرایط آب و هوایی ، کشاورزان ملزم به استفاده از فناوری های نسل جدید برای رفع چالش های نوظهور هستند.

 

پهپاد کشاورزی

 

فناوری پهپاد چگونه کار می کند

برای درک بهتر استفاده از پهپاد ها در کشاورزی ، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به فناوری پهپاد بپردازیم. به طور معمول ، ساخت پهپاد ها شامل سیستم های پیشرانه و ناوبری ، GPS ، سنسورها و دوربین ها ، کنترل کننده های قابل برنامه ریزی و همچنین تجهیزات مربوط به پروازهای خودکار است.

فناوری مورد استفاده در پهپاد های کشاورزی به گونه ای ساخته شده است که آنها را قادر می سازد تا اطلاعات دقیق تری را نسبت به هواپیماها و ماهواره ها برای جمع آوری داشته باشند. نرم افزار agritech مبتنی بر پهپاد ، داده های جمع آوری شده را پردازش می کند و آن را در قالب آسان برای خواندن ارائه می دهد.

در کل ، روند جمع آوری داده ها در مورد پهپادهای کشاورزی شامل چهار مرحله منطقی است:

  1. نشان دادن پارامترهای پرواز: ترسیم و ارزیابی منطقه نظارت و بارگذاری اطلاعات GPS در سیستم ناوبری بدون سرنشین.۲. پروازهای خودمختار: یک هواپیمای بدون سرنشین پهپاد با توجه به پارامترهای از پیش تعیین شده ، یک الگوی پرواز را انجام می دهد و داده های مورد نیاز را جمع می کند.بارگذاری داده ها: پهپاد داده هایی را که برای پردازش و تجزیه و تحلیل گرفته است ، ارسال می کند.۴. خروجی اطلاعات: داده ها پس از پردازش در قالب محتوای قابل خواندن برای کشاورزان ارسال می شود. این گزارش حاوی اطلاعات روشنگری است که باعث تصمیمات مدیریتی بهتری در قبال مزرعه می شود.

 

پهپاد های کشاورزی

 

پهپاد بهترین شیوه ها در کشاورزی

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای کشاورزی دقیق به دلیل توانایی آنها در ارائه به روزترین اطلاعات سریع و کارآمد ، رو به رشد است. تکامل نرم افزار هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین مقرون به صرفه بودن آن ، افزایش کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین را نیز به خود اختصاص داده است. حال بیایید بررسی کنیم که چگونه می توان از هواپیماهای بدون سرنشین مخصوصاً برای کشاورزی استفاده کرد.

سنجش وضعیت خاک

کشاورزی هوشمند داده محور است و کشاورزان را قادر می سازد تا بر اساس اطلاعات دقیق در مورد شرایط خاک ، دست به اقدامات لازم بزنند.  قبلاً استخراج این داده ها شامل بازدیدهای فیزیکی از زمین کشاورزی و جمع آوری معیارهای کشاورزی به صورت دستی بود.  پهپاد های مجهز به سنسورهای هوشمند کشاورزی ، می توانند این داده ها را جمع آوری و تحویل دهند – لازم به گفتن نیست که ، آنها همچنین می توانند این کار را با روشی سریعتر و دقیق تر انجام دهند.

 

کاشت محصولات آینده

خاک برای کاشت آماده می شود و بجای استفاده از تکنیک های کاشت منسوخ شده ،  یک پهپاد کشاورزی بذرهای موجود در خود را به درون خاک پرتاب می کند. استفاده از پهپادها برای کاشت بذر نسبتاً جدید است ، با این حال برخی شرکت ها در حال آزمایش این رویکرد هستند.

 

به عنوان مثال ، DroneSeed یک استارت آپ است که از فناوری پهپاد برای کاشت محصول استفاده می کند – و موارد دیگر. پهپاد های کشاورزی همچنین می توانند مزارع را با آب ، کود یا علف کش ها پاشش کنند و باعث کاهش هزینه ها ، کار دستی و زمان صرف شده در این فرآیندها شوند.

 

مبارزه با عفونت ها و آفات

پهپاد های کشاورزی نه تنها می توانند با استفاده از فناوری حرارتی ، چند طیفی و ابر قطبی ، کشاورزان را در مورد شرایط خاک آگاه سازند ، بلکه می توانند مناطق میدانی دارای علفهای هرز ، عفونتها و آفات را نیز شناسایی کنند.  براساس این داده ها ، کشاورزان می توانند درمورد مقادیر دقیق مواد شیمیایی مورد نیاز برای مقابله با آلودگی ها تصمیم بگیرند و نه تنها به کاهش هزینه ها کمک کنند ، بلکه به سلامت بهتر میدانی نیز کمک می کنند.

 

پهپاد کشاورزی

 

سمپاش کشاورزی

مزارع هوشمند همچنین از پهپادها برای سمپاشی کشاورزی استفاده می کنند ، که به محدود کردن تماس انسان با کودها ، سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی مضر کمک می کند. هواپیماهای بدون سرنشین می توانند این کار را سریعتر و کارآمدتر از وسایل نقلیه و هواپیماها انجام دهند. آنها همچنین گزینه خوبی برای مزارعی که هنوز از کار دستی استفاده می کنند ، هستند.

پهپاد نیز هنگام درمان نقطه ای غیر قابل تعویض هستند.  آنها می توانند مناطق آلوده را با سنسور و دوربین تشخیص دهند و در حالی که قسمت سالم این قسمت را سالم نگه دارند ، روی آنها کار کنند.  این نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و افزایش ایمنی می شود بلکه به کاهش هزینه نیز کمک می کند.

 

نظارت بر محصول

مزارع کشاورزی مناطق بزرگی را اشغال می کنند ، و این وسعت زیاد سنجش کامل وضعیت کلی محصولات را غیر ممکن می کند . با استفاده از پهپاد های کشاورزی برای نقشه برداری کشاورزی ، کشاورزان می توانند در مورد سلامت گیاهان در یک منطقه خاص اطلاعات به روزی به دست بیاورند و نشان دهند که کدام مناطق مزرعه به توجه نیاز دارند.

برای تخمین وضعیت محصولات زراعی ، پهپاد کشاورزی با دوربین های مادون قرمز در این زمینه تجهیز می شوند و میزان جذب نور را تعیین می کنند.  براساس این اطلاعات دقیق و واقعی ، کشاورزان می توانند اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت گیاهان را درهر مکان انجام دهند.

نظارت بر دام

در دامپروری به صورت چرای مرتع به مرتع ، پهپاد ها، گاوها را مورد توجه قرار دهند و نیاز نیروی انسانی را به اسب ها و کامیون ها کاهش دهند . هواپیماهای بدون سرنشین با استفاده از فناوری سنسور حرارتی می توانند گاوهای گمشده را پیدا کنند ، حیوانات زخمی یا بیمار را تشخیص دهند و تعداد دقیق آنها را محاسبه کنند.  مسلماً ، پهپاد ها نسبت به سگ های گله دار قادر به انجام کار بهتر نظارت در گاو هستند.

 

چیزهایی که باید قبل از توسعه استفاده از پهپاد کشاورزی در نظر بگیرید

پهپاد ها قابل دسترسی و نسبتاً ارزان هستند ، اما موارد مهمی وجود دارد که باید قبل از استفاده از پهپاد ها در کشاورزی به آنها توجه کنید.  مراحل مربوط به تبدیل مزرعه شما به یک تجارت  agritech با هواپیماهای بدون سرنشین شامل ۵ جنبه زیر است:

  1. تعیین اهداف هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی کاربردهای مختلفی دارد: نظارت میدانی و زراعی ، کاشت بذر ، نظارت بر گاو و غیره. شما می خواهید آنها چه کاری انجام دهند؟ فرآیندهای اصلی مزرعه را که معتقدید بیشترین استفاده از پهپاد کشاورزی را دارند ، تعیین کنید.
  2. مطالعه قوانین قوانین مربوط به استفاده از پهپاد ها بسته به کشور محل اقامت شما متفاوت خواهد بود. در صورت لزوم ، پهپاد خود را ثبت کنید و دریابید از کدام نوع پهپادها می توانید به صورت قانونی در منطقه خود استفاده کنید . همچنین دستورالعمل های امنیتی در مورد پرواز هواپیماهای بدون سرنشین خود را با دقت مطالعه کنید ، زیرا در صورت بروز تصادفات پاسخگو خواهید بود.

 

  1. تصمیم گیری در مورد سخت افزار پهپاد

    براساس وظایفی که می خواهید انجام دهید ، لازم است تصمیم بگیرید که از چه نوع سخت افزاری برای تجهیز پهپاد خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، برای نظارت بر سلامت محصول ، هواپیمای بدون سرنشین شما به یک دوربین مادون قرمز احتیاج دارد. اگر بخواهید شرایط خاک را تخمین زده باشد ، به سنسورهای مناسب و غیره نیاز خواهد داشت. به طور خلاصه ، توانایی هواپیماهای بدون سرنشین شما به وظایفی که در ذهن دارید بستگی دارد.

 

پهپاد های کشاورزی

 

  1. انتخاب نوع نرم افزار پهپادداده هایی که هواپیماهای بدون سرنشین شما جمع می کند باید با نرم افزار پهپاد کشاورزی پردازش شوند. بسته به نوع پهپاد خود، به احتمال زیاد به نرم افزار مدیریت ، نقشه برداری و همچنین نرم افزار پردازش داده و تصویر نیاز خواهید داشت. در برخی موارد ، نرم افزارهای از پیش آماده برای اینکه به صورت صد در صدی انتظارات شما را برآورده کنند به شخصی سازی نیاز خواهند داشت.

 

  1. توسعه سفارشی نرم افزار های پهپاد کشاورزیدر مرحله اولیه ، این امر مستلزم درک از جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل و فرآیند تجسم است. در ادامه ، شما به دانش عمیق از فیزیولوژی گیاه نیاز خواهید داشت تا به الگوریتم های نرم افزاری دستور دهید تا الگوهای خاصی را مشخص كنید كه نشان دهنده شرایط گیاه باشد (همین شرایط در مورد شرایط خاک یا الگوهای رفتاری گاو ها برای مزارع دام) نیز لازم است.شما همچنین باید درباره نوع پردازش بهینه تصویر و نحوه ارتباط داده های بدون سرنشین خود با سایر معیارها – مانند رطوبت ، دما ، توپوگرافی میدانی و غیره تصمیم بگیرید.

 

حرف آخر

فناوری پهپادهای كشاورزی از چند طریق توانایی تبدیل کشاورزی سنتی به كشاورزی مدرن را دارند.  با این وجود ، برای بهره مندی کامل از آن ، کشاورزان باید یک روند آماده سازی دقیق را انجام دهند: از برآورد اهداف تجاری ، تا تصمیم گیری در مورد هسته سخت افزاری مناسب و ویژگی های نرم افزار هواپیماهای بدون سرنشین.

به طور کلی ، توسعه فناوری پهپادهای کشاورزی یک کار پیچیده است که نیاز به همکاری با یک شرکت قابل اطمینان در زمینه سخت افزار و هواپیماهای بدون سرنشین شخص ثالث دارد.

 

چه طور باید شروع کرد؟

مرحله کشف محصول اولین و بهترین کاری است که می توانید برای ایجاد یک پایه محکم برای توسعه برنامه خود انجام دهید. این شامل یک ویژگی کاربردی ، طراحی UX / UI و یک نمونه اولیه بصری است که به شما محصول کاملی از محصول نهایی می دهد. به طور متوسط ، این مرحله ۴-۶ هفته طول می کشد.

 

مترجم: محمد امین پوروحید

منبع:

https://easternpeak.com/blog/why-use-agriculture-drones-main-benefits-and-best-practices/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *