کنترل کننده های گلخانه ای

۵ دلیل مقرون به صرفه بودن کنترل کننده های گلخانه هوشمند:

۵ دلیل مقرون به صرفه بودن کنترل کننده های گلخانه هوشمند:

 

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ صنعت گلخانه ای ایالات متحده به لطف تقاضا جهت تولیدات داخلی به ۴ میلیارد دلار برسد. این تقاضا با حداقل نیروی کار، زمین و آب مصرفی همراه است، همچنین نیاز به تولیدات بیشتر با حداقل هزینه ها حس می شود، این بدان معناست که هزینه های عملیاتی از آنچه پرورش دهندگان در ذهن دارند، کمتر خواهد شد.

پیاده سازی یک گلخانه عادی، نیازمند مقدار عظیمی از نیروهای کاری جهت مدیریت نور رسانی، گرمایشی، رطوبت، تهویه، سایه، آبیاری و غیره در طول یک سال (بدون وقفه) می باشد. استفاده از متغیرهای بی شماری که در اجرای صحیح یک گلخانه تجاری دخیل هستند، یک کار دستی نیست؛ این کار یک کنترلر (کنترل کننده) اتاق رشد است.

کنترل کننده های محیطی گلخانه ای میزان بالایی از کارایی را در مدیریت گازهای گلخانه ای از طریق اتوماسیون به ارمغان می آورند که به کشاورزان این امکان را می دهد که ضمن صرفه جویی در هزینه ها، بازدهی محصولات خود را به حداکثر برسانند. در اینجا ۵ فایده از نظر مقرون به صرفه بودن کنترلر ها را مورد بررسی قرار می دهیم و اینکه چرا باید آنها را در عملیات گلخانه ای خود استفاده کنید:

 

کارکرد بیشتر و بهینه

راه حل های خودکار قادر به کنترل تمام جنبه های چرخه رشد از یک کنترلر قابل برنامه ریزی واحد هستند. با نظارت و تحلیل شرایط محیطی ، به راحتی می توانید یک کنترل کننده را جهت ایجاد سازگاری محیطی توسط چرخاندن دستگاه هایی مانند نورپردازی ، غشاء سازی ، تهویه، هوا کش تخلیه و غیره به صورت خودکار برنامه ریزی کنید.

 

حسّگر های قرار گرفته در گلخانه می توانند دما ، رطوبت ، CO2 ، نور و VPD را اندازه گیری کنند تا کنترل کننده اتاق رشد شما بطور خودکار بتواند تنظیم شود تا مطمئن شود گلخانه شما در تمام طول روز در مناسب ترین محیط ممکن قرار دارد.  با داشتن یک کنترل کننده رشد هوشمند ، شما علاوه بر کاهش هزینه های نیروی کار، در زمان نیز صرفه جویی خواهید کرد، در غیر این صورت می توانید به صورت دستی با استفاده از چندین متغیر جدا از صرف هزینه های گزاف گلخانه ها را مدیریت کنید.

 

کنترل کننده های گلخانه ای

 

 

افزایش کار آرایی انرژی

 

پرورش دهندگان به دنبال کاهش سربار فزاینده ای، ناشی از پیشرفت های تکنولوژی، به خصوص در مورد کنترل کننده های زیست محیطی معطوف شده اند. بسیاری از متخصصان این صنعت موافق هستند که گلخانه های تجاری می توانند با اجرای راهکارهایی جهت بهره وری انرژی و حفظ منابع طبیعی، بسیاری از هزینه های اضافی را کاهش و در مابقی هزینه ها صرفه جویی کنند.

کنترل کننده های گلخانه هوشمند توسط خودکار سازی و حسّگر های که جهت تنظیم شرایط محیطی به صورت خودکار استفاده می کنند با پاسخگویی لحظه ای به نیازهای دقیق گیاهان ، راندمان را افزایش می دهند.

  آیا تاکنون در مورد نشت هوا فکر کرده اید یا اگر شرایط محیط خارج از گلخانه تغییر کند و محیط داخل منزل شما را تغییر دهد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

با داشتن یک کنترل کننده رشد ، تولیدکنندگان مجبور نیستند در رابطه با استفاده بیش از حد منابع که جهت تولید محیط های کشت ایده آل مورد نیاز نیستند، نگران باشند.

 

طبق آخرین گزارش از گلخانه های آلمان ، اخبار محصولات گلخانه ای نشان داد که یک سیستم کنترل پویا که دمای گازهای گلخانه ای را در صبح کاهش می دهد، می تواند منجر به کاهش ۲۵ تا ۴۰ درصد از هزینه های انرژی بدون هیچ گونه سرمایه گذاری دیگر و همچنین حفظ کیفیت گیاهان شود.

با داشتن یک کنترلر رشد ، این فرایند ها به صورت خودکار انجام می شوند ، بنابراین می توانید به طرز صحیحی از نور طبیعی آفتاب و گرمای خورشید در زمان مناسب استفاده کنید.

 

افزایش کل درآمد

فراتر از صرفه جویی در افزایش راندمان انرژی، کنترلر های گلخانه ای می توانند از چند طریق دیگر درآمد زایی گلخانه های بزرگ را تحت تأثیر قرار دهند:

 

  • نیروی کار: راه حل های مقاوم و مطمئن کنترل کننده گلخانه هوشمند امکان کنترل از راه دور و نظارت بر محصولات را بطور مداوم و بدون وقفه در طول روز توسط متغیرهای محیطی فراهم می کند. این امر باعث کاهش تعداد نیروی کار مورد نیاز شما در گلخانه می شود که در نهایت این امر موجب به حداقل رساندن دستمزد های معوقه می شود.
  • منابع: اینترنت اشیا یک راه حل قدرتمند توسط حسّگر ها و اتوماسیون ، ارائه داده است. با خودکار سازی فرایند ها ، تولیدکنندگان می توانند با اطمینان از یک محیط منسجم، بازده برداشت محصولات را افزایش داده و با کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه نیروی کار، در این فرآیندها صرفه جویی کنند. در واقع، این بدان معنی است که تولیدکنندگان می توانند وقت و انرژی خود را بر روی توسعه کسب و کار یا سایر علایق خود بگذارد.
  • داده ها: کنترل کننده های گلخانه هوشمند می توانند تمام طول روز داده ها را ردیابی کنند، و به کمک دریافت بینش هایی از ترکیب آبیاری، تغذیه، روشنایی و رطوبت به بالاترین میزان تولید دست یابند. این داده ها با استفاده از برداشت های متعدد ، می توانند به تولیدکنندگان کمک کند تا ضمن استفاده موثر از منابع و به حداقل رساندن هزینه های عملیاتی ، خروجی های محصولات خود افزایش دهد.

کنترلرها می توانند توسط یک رابط دیجیتال مانند تلفن هوشمند، دسترسی را از راه دور کنترل کنند، به این صورت که در هر جا و در هر زمان؛ داده ها، هشدار ها و کنترل ها را در دسترس خواهند داشت.

 

کنترلر های گلخانه ای

 

 

ایجاد یک محیط ایده آل

از طریق حسّگرها و اتوماسیون کردن فرایند ها ، کنترلر های گلخانه قادر به استفاده همزمان از نور خورشید، طرح بهره خورشیدی و متعادل کردن متغیرهای رو به رشد حیاتی از جمله مواد مغذی ، میزان دی اکسید کربن ، دما و رطوبت می باشند. هدف از این کار ، استفاده ترکیبی از برنامه های خودکار و ابزارهای مدیریت از راه دور جهت ایجاد یک محیط رشد ایده آل و ایجاد اقلیم مناسب است.

گلخانه های تجاری که یک راه حل کنترل کننده پیشرفته را پیاده سازی می کنند ، نه تنها می توانند شرایط طبیعی مورد نیاز گیاه جهت رشد را شبیه سازی کنند، بلکه می توانند متغیر ها را برای ایجاد محیطی بهتر جهت افزایش کیفیت و عملکرد از طریق جمع آوری داده ها دستکاری کنند.

 

نهایت دقت

دما ، نور رسانی، آبیاری ، کیفیت هوا (میزان آلودگی) و صرفه جویی در مصرف آب با یکدیگر ترکیب می شوند تا حداکثر مصرف انرژی را در یک گلخانه تجاری به ارمغان آورند. در واقع این تکنولوژی به بهینه سازی و بهبود فرایند های کشاورزی به منظور حصول اطمینان از حداکثر بهره وری کمک می کند. کنترل از راه دور این متغیر ها به اپراتورهای گلخانه ای در تطبیق نیاز های خاص محصولات با درجه بالایی از دقت در مصرف انرژی در طول چرخه عمر گیاه کمک می کند.

 نتیجه: محصولات سالم تر و هزینه های کمتر.

 

 

روی کنترلر های محیطی سرمایه گذاری کنید!

سیستم های حاظر و آماده در دسترس هستند و به راحتی می توانند جهت به حداکثر رساندن کیفیت محصول و تولید به منظور بهینه سازی مصرف انرژی، نیروی کار و سایر هزینه های عملیاتی بکار روند. با استفاده از کنترل کننده مناسب، پرورش دهندگان می توانند راندمان انرژی را افزایش دهند، محیط های در حال رشد ایده آل و دقیق تری ایجاد کنند و همچنین درآمد خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

 

 

مقاله کنترل کننده های گلخانه هوشمند کلیه حقوق این مقاله برای سایت مدرن فارم محفوظ می باشد.

منبع مقاله:

https://blog.growlink.com/5-cost-benefits-of-greenhouse-controllers

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *