اهداف اینترنت اشیا در كشاورزی – ۴ مزیت اینترنت اشیا در كشاورزی

اهداف اینترنت اشیا در كشاورزی – ۴ مزیت اینترنت اشیا در كشاورزی

هدف

در برنامه آموزشی اخیر IoT ، اپلیکشین های کاربردی در زمینه حمل و نقل را مورد بحث قرار دادیم. اکنون زمان آن رسیده است که برنامه های کاربردی اینترنت اشیا را در زمینه کشاورزی مورد آنالیز قرار دهیم. همانطور که می دانیم ، کشاورزی نقش حیاتی در تولید و امرا معاش ایفا می کند. بنابراین ، در این بخش به بررسی مزایای اپلیکشین های کاربردی اینترنت اشیا در کشاورزی خواهیم پرداخت.

بیایید با برنامه های IoT در کشاورزی شروع کنیم.

 

اینترنت اشیا در کشاورزی

 

۲ برنامه های کاربردی اینترنت اشیا در کشاورزی چیست؟

اینترنت اشیاء (IoT) پتانسیل تغییر شیوه زندگی بشر در جهان را دارد. به لطف اینترنت اشیا در کشاورزی ما صنایع کارآمد تر ، ماشین های متصل بیشتر و شهرهای هوشمند تر خواهیم داشت، همه این مؤلفه ها را می توان به عنوان سازنده یک سیستم یکپارچه اینترنت اشیا در نظر گرفت.

  • ماشین های متصل: نوعی اتومبیل است که می تواند به صورت دو طرفه با سایر سیستم های خارج از اتومبیل ارتباط برقرار کند. این به ماشین اجازه دسترسی به اینترنت و در نهایت اشتراک داده ها را با سایر دستگاه ها در داخل و خارج از وسیله نقلیه را می دهد.

 

جزئیات برنامه های کاربردی اینترنت اشیا در کشاورزی را با جزئیات بیشتر بخوانید

جمعیت رو به رشد جهان تقریبا تا سال ۲۰۵۰ حدود ۹٫۶ بیلیون جمعیت را لمس خواهد کرد. بنابراین ، برای تغذیه این جمعیت عظیم ، صنعت کشاورزی باید اینترنت اشیا را به عنوان بخش عظیمی از خود بپذیرد. تقاضا برای غذای بیشتر جهت غلبه بر چالش های از جمله؛ افزایش تغییرات آب و هوا ، شرایط نا معتدل آب و هوایی و تأثیرات زیست محیطی ناشی از اقدامات کشاورزی شدید می باشد.

 

اینترنت اشیا

 

کشاورزی هوشمند با استفاده از فناوری های اینترنت اشیا در کشاورزی به کشاورزان جهت کاهش ضایعات تولید شده و افزایش بازدهی و باروری محصولات کمک خواهد کرد. همچنین تاثیر به سزایی در کمیت و کیفیت کود مورد استفاده در ماشین آلات بکار گرفته در مزرعه نیز خواهد داشت. بنابراین، کشاورزی هوشمند اساسا یک سیستم پیشرفته از مواد غذایی پرطرفدار است که به پاکسازی و نگهداری متناسب محصولات در برابر هرگونه آفت و ویروس کمک می کند. می توان اطمینان داشت که این روش القا به خوبی، تمامی کاربرد فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی نوین ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) یا (Information and Communication Technologies) در بخش کشاورزی می باشد.

 

اینترنت اشیا در کشاورزی

 

حوزه آینده اینترنت اشیاء در بخش دولتی

در ادامه، در مورد برخی از برنامه های مهم IoT در کشاورزی بحث خواهیم کرد، اجازه دهید یک به یک در مورد آنها را مورد آنالیز قرار دهیم:

 

کشاورزی صحیح و دقیق

کشاورزی دقیق فرایندی یا روشی است که باعث می شود رویه و روال کشاورزی دقیق تر شود و همچنین پرورش دام و رشد کارآمد محصولات زراعی نیز از کنترل خارج نشود. استفاده از فناوری اطلاعات (IT) و مواردی مانند حسّگر ها، ماشین آلات خودگردان، سخت افزار اتوماتیک، سیستم های کنترل، روباتیک و غیره در این روش مؤلفه های کلیدی هستند.

کشاورزی دقیق و صحیح در سال های اخیر به یکی از معروف ترین کاربردهای IoT در بخش کشاورزی تبدیل شده و تعداد زیادی از سازمان ها در سراسر جهان با استفاده از این تکنیک شروع به کار کرده اند.

محصولات و خدمات ارائه شده توسط سیستم های اینترنت اشیا در کشاورزی شامل پروب های رطوبت خاک، بهینه سازی VRI ، بهینه ساز مجازی PRO و غیره است. بهینه سازی VRI (Variable Rate Irrigation) یا (آبیاری با نرخ متغیر) فرایندی است که سود بخشی در مزارع کشت آبی با هرگونه تنوع خاک را به حداکثر می رساند، در نتیجه منجر به بهبود بازده و افزایش بهره وری مصرف آب می شود.

 

اینترنت اشیا در کشاورزی

 

پهپاد های مورد استفاده در صنعت کشاورزی

پهپاد های کشاورزی نمونه بسیار خوبی از کاربردهای اینترنت اشیا در کشاورزی هستند.  امروزه صنایع كشاورزی به یكی از اصلی ترین صنایع تبدیل شده است كه پهپاد های کشاورزی می توانند با آنها ترکیبی کارآمد داشته باشند. پهپاد های کشاورزی دو دسته می باشند؛ پهپاد های زمینی و پهپاد های هوایی. هر دو نوع پهپاد از جهات مختلفی از جمله؛ سنجش سلامت محصول، آبیاری، کاشت و تجزیه و تحلیل خاک و زمین می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

به ۶ مصرف کننده اساسی  IoT  نگاهی بیاندازید

 

پهپاد های کشاورزی

 

مزایایی که استفاده از پهپاد های کشاورزی  به ارمغان آورده است شامل؛ سهولت استفاده، صرفه جویی در زمان، تصویربرداری از سلامت محصول، نقشه برداری GIS (سیستم اطلاعاتی جغرافیایی) یکپارچه و توانایی افزایش بازدهی می باشد. این هواپیما های بدون سرنشین (پهپاد ها) با استفاده از استراتژی و برنامه ریزی بر اساس جمع آوری و پردازش داده های در زمان واقعی ، می توانند تغییر چشمگیری به صنعت کشاورزی هدیه دهد.

کشاورزان از طریق پهپاد های کشاورزی می توانند هرگونه جزئیات مربوط به زمین و محصولات را که می خواهند، بدست آورند. ارتفاع و قسمت های مرتبط با زمین که داده های مربوط با آن را می خواهید، انتخاب کنید. از داده های جمع آوری شده توسط پهپاد می توان به عوامل مختلفی از جمله؛ تعداد گیاهان، پیش بینی عملکرد، شاخص های سلامت گیاه، اندازه گیری ارتفاع گیاه، نقشه برداری از پوشش تاج گیاه، میزان نیتروژن در محصول، نگاشت از زهکشی و غیره جهت نگهداری و برداشت محصولی کارآمد کمک گرفت. این پهپاد های کشاورزی در طول پرواز داده و تصویرهایی را که توسط دما، حرارت و عکاسی چند طیفی (طبقه ای) دریافت کرده اند، جمع آوری می کند و سپس در همان مکانی که در ابتدا شروع بکار کرده اند، فرود می آیند و خاموش می شوند.

آیا ۵ هدف IoT در زمینه بهداشت و درمان را می دانید!

 

نظارت و مانیتورینگ دام

برنامه ها و اهداف IoT به کشاورزان جهت جمع آوری اطلاعات مربوط به مکان، رفاه و سلامت احشام و دام آنها کمک می کنند. این اطلاعات به آنها در تشخیص وضعیت و شرایط دام آن ها  کمک می کند. مانند یافتن حیواناتی که مبتلا به کوچکترین بیماری می باشند، تا بتوانند آن ها را از گله جدا کنند و بدین ترتیب از شیوع این بیماری در کل گله جلوگیری می کنند. امکان دستیابی دامداران برای یافتن مورد خاصی در گله خود با کمک حسگر های مبتنی بر IoT به پایین آمدن هزینه های نیروی کار به میزان قابل توجهی کمک می کند.

 

پهپاد های کشاورزی

 

یک نمونه از سیستم IoT که در شرکت JMB آمریکای شمالی استفاده می شود.

کدام سازمانی می تواند راه حل تشخیص گاو شخصی خود از گله ای از گاو را ارائه دهد؟

یکی از بسیار راه حل های ارائه شده این است که؛ صاحبان دام گاو یا هر مورد خاص كه باردار هستند را در شرف زایمان مشاهده كنند. از آنجا که تمامی گله مجهز به تگ های اینترنت اشیا هستند، زمانی که یکی از آنها دچار مشکل و یا حتی مسیر اشتباهی برود، حسگر اطلاعاتی را به مدیر گله یا گله دار می فرستد، بنابراین سنسور به کشاورزان کمک خواهد کرد تا تمرکز بیشتری داشته باشند.

 

۳ مزیت هیجان انگیز از اینترنت اشیا که در بخش انرژی باید یاد بگیرید

 

گلخانه هوشمند

کشاورزی گلخانه ای روشی است که عملکرد محصولات زراعی ، سبزیجات ، میوه جات و غیره را تقویت می کند. گلخانه ها پارامترهای محیطی را از دو طریق کنترل می کنند؛ یا از طریق مداخله دستی یا مکانیسم کنترل متناسب. با این حال ، از آنجا که مداخله دستی دارای معایبی همچون از دست دادن تولید ، هدر دادن انرژی و هزینه نیروی کار است، این روش ها بازدهی کمتری دارند. یک گلخانه هوشمند از طریق سیستم های تعبیه شده IoT نه تنها به صورت نظارت و مانیتورینگ هوشمند بلکه از طریق آب و هوا نیز می تواند شرایط را کنترل می کند. بدین ترتیب هرگونه نیاز به مداخله انسان را حذف می کند.

سنسورهای مختلفی که با توجه به نیاز محصول پارامترهای محیطی را اندازه گیری می کنند، جهت کنترل محیط در گلخانه هوشمند استفاده می شوند. سپس، سرور ابری برای کنترل از راه دور سیستم جهت اتصال با اجزا، به کمک اینترنت اشیا شرایط را ایجاد می کند.

 

گلخانه هوشمند

 

در داخل گلخانه هوشمند، سرور ابری به پردازش داده ها و اعمال اقدامات کنترلی کمک می کند. این طرح ؛راه حل های بهینه و مقرون به صرفه برای کشاورزان با حداقل مداخله و تقریباً بدون مداخله دستی ارائه می دهد.

 

۴ مولفه اصلی سیستم IOT را کشف کنید!

یک نمونه از اینها گلخانه های الیوم (Illuminum Greenhouses) است که یک سازمان گلخانه ای کاملا مجهز به تجهیزات روز دنیا می باشد و از فناوری ها و IoT برای ارائه خدمات استفاده می کند. با استفاده از سنسور های اینترنت اشیا که دارای انرژی خورشیدی هستند، گلخانه های مدرن و مقرون به صرفه می سازند. وضعیت گلخانه و مصرف آب می تواند از طریق ارسال هشدار پیامکی به کشاورز با پورتال های آنلاین ، بر حسگرهای مذکور نظارت داشته باشد.

 

گلخانه هوشمند

 

سنسورهای موجود در سیستم اینترنت اشیا در گلخانه هوشمند اطلاعاتی در مورد دما و حرارت، فشار ، رطوبت ، میزان نور ارائه می دهند. در آخر، اینها همه چیز در مورد برنامه های کاربردی و اهداف اینترنت اشیا در زمینه کشاورزی بود. امیدوارم این توضیحات برای شما مفید واقع شود.

 

نتیجه گیری

در نتیجه؛ امروز یاد گرفتیم که چگونه حوزه های کشاورزی از سیستم های اینترنت اشیا در کشاورزی می توانند بهره گیرند. ما اهداف مختلف IoT در کشاورزی و نحوه استفاده آنها را تحت پوشش قرار دادیم. ما در آموزش های بعدی با جزئیات بیشتری از اینترنت اشیا آشنا می شویم. علاوه بر این ، با ما در ارتباط باشید تا چیزهای جالب تری که می توانید با این فناوری انجام دهید را یاد بگیرید.

 

ترجمه: سایت تخصصی کشاورزی هوشمند و مدرن

منبع:

data-flair.training

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *